Fontos változás lép életbe 2025. január 1-jével, mely érinti az összes olyan vállalatot, vállalkozást, valamint intézményt, akik villamosenergia- és/vagy földgázszerződéssel rendelkeznek. Ettől az időponttól ugyanis az energiakereskedők és a hálózati elosztó társaságok elektronikus számlakibocsátásra kötelezettek, így papíralapú számlát már nem jogosultak kiállítani.
Kiket érint a változás?
Mindazon:
- földgáz- és villamosenergia-kereskedelmi és/vagy
- hálózathasználati szerződéssel rendelkező
- egyéni és társas vállalkozásokat,
- egyéb szervezeteket,
- intézményeket és
- az olyan magánszemélyeket, akik adószámmal rendelkeznek.
Milyen teendői vannak?
-
ha jelenleg e-számlás, nincs teendője, viszont fontos tudnia, hogy a jövőben sem térhet már át papírszámlára.
- azok az ügyfeleink, akik nem rendelkeznek e-számlával,
- keressék fel a www.mvmenergiakereskedo.hu/eszamlanyilatkozat weboldalunkat,
- azonosítsák be fogyasztási helyeiket az adatbekérő weboldalunkon és
- 2024. december 31-ig adják meg azon e-mail-címüket, ahova a jövőben az elektronikus villamosenergia- és / vagy földgázszámlát küldhetjük.
- Áramszámlák esetén csak a 2025. január 1. után kiállított számlákat küldjük meg elektronikusan.
- Emellett fontos, hogy felkészítsék informatikai, illetve levelezőrendszereiket az e-számlák fogadására.
Az elektronikusan kiállított számla formátuma nem változik, a jelenleg is alkalmazható és a jogszabályi követelményeknek megfelelő számlakép alapján készül. Ezek a számlák ugyanakkor kizárólag elektronikus formában hitelesek (időbélyegzővel és elektronikus aláírással ellátottak), digitális megőrzésükről az érintett ügyfeleknek kell gondoskodniuk. A számlák adminisztratív és könyvelési célra kinyomtatva is felhasználhatók.
Fontos, hogy informatikai, illetve levelezőrendszereiket is felkészítsék az esetenként nagy méretű és darabszámú e-számlák fogadására.
Az e-számlák fogadására több lehetőség áll ügyfeleink rendelkezésre, ezek azonban energianemenként és ügyfélkörönként eltérőek.
Áram
Önök az alábbi lehetőségek közül választhatnak:
- regisztráljanak e-számlára az Innodox (eszamla.printsoft.co.hu) oldalán forint- vagy euróalapú,
- Díjnet oldalán (www.dijnet.hu) forintalapú számlák kiállítására,
- 2025. január 1-jétől már az MVM hazaienergia.hu weboldalán is tudnak regisztrálni, ahol akár számláikat is rendezhetik.
Földgáz
- Ha az Önök számláján lévő Árszabás (Számlarészletező alatti részen található) MVM NEXT START vagy KKV TRANSFER, akkor az e-mail-címükre érkező e-számlákat az mvmnext.hu/Ugyfelszolgalat online ügyfélszolgálatunkon is megtekinthetik és befizethetik.
- Minden további, versenypiaci szerződéssel rendelkező ügyfelünknek az e-mail-címére küldjük az e-számlát (amely akár HUF, EUR vagy USD alapú is lehet), illetve regisztrálhatnak forint alapú e-számlák kiállítására a Díjnet oldalán (www.dijnet.hu) is.
További kérdés esetén keressenek minket a számlájukon feltüntetett e-mail címen.
GYAKRAN ISMÉTELT KÉRDÉSEK
Általános kérdések
Két rendelet írja elő a kötelező elektronikus számlázási kötelezettséget a szolgáltatók részére:
A villamos energiáról szóló 2007. évi LXXXVI. törvény egyes rendelkezéseinek végrehajtásáról szóló 273/2007. (X. 19.) Korm. rendelet 2025. január 1. napján hatályba lépő új 21/B. § (1a) bekezdése és
a földgázellátásról szóló 2008. évi XL. törvény rendelkezéseinek végrehajtásáról szóló 19/2009. (I. 30.) Korm. rendelet 2025. január 1. napján hatályba lépő új 115/E. § (1a) bekezdése.
A két rendelet a nem lakossági felhasználókra – függetlenül attól, hogy egyetemes szolgáltatásban vagy versenypiaci ellátásban vannak – vonatkozóan a kereskedőt és az elosztót kötelezi arra, hogy kizárólag elektronikus számlát állítsanak ki 2025. január 1-jétől.
Számla kiállítására vonatkozó kérdések
Az elektronikusan kiállított számla formátuma nem változik, a jelenleg is alkalmazható és a jogszabályi követelményeknek megfelelő számlakép alapján készül.
Ezek a számlák ugyanakkor kizárólag elektronikus formában hitelesek (időbélyegzővel és elektronikus aláírással ellátottak), digitális megőrzésükről az érintett ügyfeleknek kell gondoskodniuk. A számlák adminisztratív és könyvelési célra kinyomtatva is felhasználhatók.
Fontos, hogy informatikai, illetve levelezőrendszereiket is felkészítsék az esetenként nagy méretű és darabszámú e-számlák fogadására.
A számlák az Ön által a webes felületen megadott e-mail-címre fognak érkezni.
Sajnos nincs. 2025. január 1-jét követően kizárólag elektronikus számlát állíthatnak ki az energiakereskedők és a hálózati elosztói engedélyesek a nem lakossági ügyfelek számára.
Sajnos a jogszabályváltozás értelmében nincs erre lehetősége. Ha nem regisztrál, előfordulhat, hogy nem kap számlát, így fizetési késedelembe eshet, ami szerződésszegésnek minősül. A szerződésszegés eseteit és arra vonatkozó eljárásokat a mindenkor hatályos üzletszabályzataink tartalmazzák.
Az Ön által megadott felhasználási helyekre az adatpontosító oldalon megadott e-mail-címre módosítjuk a meglévőt. Amennyiben ettől eltérő beállítást szeretne, kérjük, vegye fel velünk a kapcsolatot a számláján lévő elérhetőségeink egyikén.
Igen, a jövőben a most megadott e-mail-címre fogja kapni elektronikus számláit. Amennyiben ettől eltérő beállítást szeretne, kérjük, vegye fel velünk a kapcsolatot a számláján lévő elérhetőségeink egyikén.
Amennyiben módosítani szeretné elérhetőségét, kérjük, keresse fel az mvmenergiakereskedo.hu/eszamlanyilatkozat weboldalt, azonosítsa be fogyasztási helyét, majd adja meg e-mail-címét.
Amennyiben weboldalunkon ugyanarra az ÜP-re vagy vevőkódra többször is rögzítenek e-számlaküldéshez szükséges e-mail-címet, csak a legutoljára megadottat tudjuk figyelembe venni.
Ez tehát azt jelenti, hogy a felületen utoljára megadott e-mail-címre küldjük a jövőben az e-számlát.
Amennyiben ettől eltérő beállítást szeretnének, vegyék fel velünk a kapcsolatot a számlán lévő elérhetőségeink egyikén.
Amennyiben rendelkezik online ügyfélszolgálati regisztrációval, a kért e-mail-címet a felületen be tudja állítani.
Amennyiben nem rendelkezik online ügyfélszolgálati regisztrációval, kérjük, hogy a számlán található ügyfélszolgálati elérhetőségek egyikén jelezze módosítási igényét.
Elektronikus számlával kapcsolatos kérdések
Számláit átutalással, csoportos beszedési megbízással, illetve amennyiben rendelkezik online ügyfélszolgálati regisztrációval, bankkártyával is tudja rendezni.
Az e-számlák fogadására több lehetőség áll ügyfeleink rendelkezésre, ezek azonban energianemenként eltérőek.
ÁRAM
Amennyiben:
- versenypiaci szerződéssel rendelkeznek, az alábbi lehetőségek közül válaszhatnak
- regisztráljanak e-számlára az Innodox (https://eszamla.printsoft.co.hu) oldalán forint- vagy euróalapú számlázás esetén,
- Díjnet oldalán (www.dijnet.hu) kizárólag forintalapú számlák kiállítására,
- 2025. január 1-jétől már a www.hazaienergia.hu weboldalon is tudnak regisztrálni, ahol akár számláikat is rendezhetik.
Csak a 2025. január 1. után kiállított számlákat küldjük e-mailben, csatolmányként.
GÁZ
Amennyiben az Önök
- számláján lévő Árszabás (Számlarészletező alatti részen található) MVM NEXT START vagy KKV TRANSFER, használják online ügyfélszolgálatunkat (https://onlineugyintezes.mvmnext.hu/)
- minden további, versenypiaci szerződéssel rendelkező ügyfelünk részére e-mailben küldjük az e-számlát (HUF, EUR, USD), illetve regisztrálhatnak forintalapú e-számlák kiállítására a Díjnet oldalán (www.dijnet.hu).
Villamos energia számla esetén az Innodox oldalán (https://eszamla.printsoft.co.hu), illetve 2025. január 1-jét követően az MVM hazaienergia.hu weboldalán is lehetősége lesz euróalapú számlák fogadására.
Milyen program telepítése szükséges a számlák letöltéséhez?
Az e-mailben érkező számlák fogadásához és letöltéséhez nincs szükség külön program telepítésére, azonban fontos, hogy rendszereiket felkészítsék az esetenként nagy méretű és darabszámú elektronikus számlák fogadására.
Regisztrációs felületre vonatkozó kérdések
Kérjük, hogy legkésőbb 2024. december 31-ig adja meg e-mail-címét, hogy számlázási rendszereiket eszerint frissíthessük és januártól biztosan megkapja e-számláját.
Igen, kérjük, mindkét energianemre vonatkozóan töltse ki az adatbekérő űrlapot.
A webes felületen erre nem tudunk lehetőséget biztosítani, kérjük, ebben az esetben a számlán szereplő ügyfélszolgálati elérhetőségek valamelyikén vegye fel velünk a kapcsolatot!
Nem, erre nincs lehetőség.
Igen, az adatok rögzítése után Önt automatikus válaszüzenetben tájékoztatjuk.